Witam Was cieplutko✋
Dziś już poniedziałek,
zaczynamy kolejny tydzień nauki w naszej wirtualnej klasie. Mam nadzieję, że
odpoczęliście w weekend, a dziś jesteście pełni energii i chętni do dalszej
nauki.
Dziękuję Wam za
wszystkie prace, które przesłaliście, pięknie pracujecie. Jestem z Was bardzo
dumna !!!
Jak podobało Wam się biegające dyktando? Napiszcie w
komentarzach.
Dziś przygotowałam dla Was zadania związane z wiosennymi
pracami w ogrodzie. Dowiecie się jak prawidłowo przygotować grządkę do
wiosennych zasiewów, oraz jakie narzędzia potrzebne będą ogrodnikowi w pracy.
Gotowi?
Zaczynamy!!!
E. polonistyczna.
Początek wiosny to czas intensywnych prac w ogrodzie.
1.
Otwórzcie podręczniki na stronie 60 i
przeczytajcie jakie czynności wykonuje się wiosną w ogrodzie, zwróćcie też
uwagę na narzędzia, które potrzebne są do wykonywania prac w ogrodzie.
Nazwy czynności,
które wykonywane są w ogrodzie to oczywiście … Czasowniki
!!!
Przypomnienie:
Czasownik odpowiada na pytania: co robi? Co
się z nim dzieje?
2.
Otwórzcie
OK. Zeszyty i zapiszcie temat ,cel
lekcji i datę.
20.04.2020
Temat: Wiosenne prace w ogrodzie.
CEL:Dowiem się jakie są etapy siania rzodkiewki oraz jakich
narzędzi potrzebuję w ogrodzie.
KSU:
1. Znam etapy siania rzodkiewki.
2. Znam nazwy
narzędzi ogrodniczych.
Na podstawie tekstu i ilustracji w
podręczniku, zapiszcie kolejność wykonywania prac podczas siania rzodkiewki.(
część uzupełnijcie sami)
Siejemy rzodkiewkę:
1.Przekopujemy ziemię.
2.
3.Nawozimy ziemię.
4.
5.
6.
7.
8. Czekamy na pierwsze rzodkiewki.
Czas na przerwę i zdrową przekąskę.
Posłuchaj piosenki, jeśli masz ochotę możesz się jej nauczyć
Gotowi?
Ruszamy dalej!!!
Czas na przypomnienie informacji o zdaniu i rozwijaniu zdań.
Zdanie może być krótkie, jak w przykładzie,
ale możemy je rozwijać przez dodawanie określeń, np.
Ala ma kota.
Rozwijamy np.
tak : Mała
uśmiechnięta Ala ma dużego czarnego kota.
Pamiętacie jak to ćwiczyliśmy w
szkole?
3.
Wykonajcie
teraz zadania ze stron 68 -69.
- W zadaniu 1 dopiszcie wyrazy, które należą do rodziny wyrazu ogród.
- Zadanie 2 – rozwijamy zdania ( jak w przykładzie wyżej).
- Zadanie 3 – podpiszcie ilustracje.
- zadanie 4, rozwiążcie krzyżówkę.
Jakich
narzędzi używamy w ogrodzie?
Jeśli
nie jesteście pewni… wróćcie to tekstu w podręczniku.
4.
Wykonajcie
zadanie 5 i 6 – zapiszcie te zadania w OK. zeszycie.
Edukacja matematyczna.
Przypomnienie:
1. Wykonajcie zadania w kartach
matematycznych str.52 -53.
Podpowiedź do zadania 1.
Ciekawostka
dla Tropicieli Przyrody:
Ptaki i ich gniazda. KLIKNIJ TUTAJ
To Już wszystko na dziś.
Do jutra!!!
P.S
Kochani.
Nie mamy możliwości wypożyczenia książek, niedługo będziemy
omawiać lekturę „Kapelusz Pani Wrony” , jeden fragment książki pt.: ”Nic w ogrodzie” macie w podręczniku na str.
70
Na platformie eSzkoła w zakładce e_polonistyczna przesyłam
Wam do posłuchania wszystkie przygody opisane w książce.
MIŁEGO SŁUCHANIA.
Było bardzo fajne podobało mi się bardziej niż STARE.
OdpowiedzUsuń🔥🔥🔥
:))) Super :))) Będzie jeszcze takie dyktando:))) Pozdrawiam Cię Wojtku!!!
OdpowiedzUsuńDzień dobry Podobał mi się film o ptakach a dyktando było fajne:))))Pozdrawiam Pani
OdpowiedzUsuńDominiku, dziękuję za odpowiedź:))) Pozdrawiam :)))
OdpowiedzUsuńBardzo podobało mi się dyktando, ponieważ spędziłem miło czas z bratem,
OdpowiedzUsuńPozdrawiam wszystkich z mojej klasy,
Pozdrawiam również panią Hanię,
Tęsknię za wszystkimi
Witaj Marcel:))) Miło,że tu jesteś. Widziałam Twoje dyktando i znakomity wynik, taki brat - najlepszy biegacz, to prawdziwy Skarb :)))Też bardzo za Wami tęsknię. Pozdrawiam :)))
OdpowiedzUsuń