niedziela, 19 kwietnia 2020

Zadania na poniedziałek 20.04.2020


Witam Was cieplutko✋

 Dziś już poniedziałek, zaczynamy kolejny tydzień nauki w naszej wirtualnej klasie. Mam nadzieję, że odpoczęliście w weekend, a dziś jesteście pełni energii i chętni do dalszej nauki. 

 Dziękuję Wam za wszystkie prace, które przesłaliście, pięknie pracujecie. Jestem z Was bardzo dumna !!!

Jak podobało Wam się biegające dyktando? Napiszcie w komentarzach. 

Dziś przygotowałam dla Was zadania związane z wiosennymi pracami w ogrodzie. Dowiecie się jak prawidłowo przygotować grządkę do wiosennych zasiewów, oraz jakie narzędzia potrzebne będą ogrodnikowi w pracy.

Gotowi?

Zaczynamy!!!

 E. polonistyczna.

Początek wiosny to czas intensywnych prac w ogrodzie.
1.     Otwórzcie podręczniki na stronie 60 i przeczytajcie jakie czynności wykonuje się wiosną w ogrodzie, zwróćcie też uwagę na narzędzia, które potrzebne są do wykonywania prac w ogrodzie. 



Nazwy czynności, które wykonywane są w ogrodzie to oczywiście … Czasowniki !!!

Przypomnienie:  

Czasownik odpowiada na pytania: co robi? Co się z nim dzieje?





2.    Otwórzcie OK. Zeszyty i zapiszcie temat ,cel lekcji i datę.
       20.04.2020
Temat: Wiosenne prace w ogrodzie.

CEL:Dowiem się jakie są etapy siania rzodkiewki oraz jakich narzędzi potrzebuję w ogrodzie.

KSU: 1. Znam etapy siania rzodkiewki.
         2. Znam nazwy narzędzi ogrodniczych.

Na podstawie tekstu i ilustracji w podręczniku, zapiszcie kolejność wykonywania prac podczas siania rzodkiewki.( część uzupełnijcie sami)

Siejemy rzodkiewkę: 

1.Przekopujemy ziemię.
2.
 3.Nawozimy ziemię.
4.
5.
6.
7.
8. Czekamy na pierwsze rzodkiewki.

Czas na przerwę i zdrową przekąskę.

Posłuchaj piosenki, jeśli masz ochotę możesz się jej nauczyć
 
Gotowi?

Ruszamy dalej!!!

Czas na przypomnienie  informacji o zdaniu i rozwijaniu zdań.

Zdanie może być krótkie, jak w przykładzie, ale możemy je rozwijać przez dodawanie określeń, np.
Ala ma kota.
Rozwijamy np. tak : Mała uśmiechnięta Ala ma dużego czarnego kota.

Pamiętacie jak to ćwiczyliśmy w szkole?

3.    Wykonajcie teraz zadania ze stron 68 -69.
  •  W zadaniu 1 dopiszcie wyrazy, które należą do rodziny wyrazu ogród.
  •  Zadanie 2 – rozwijamy zdania ( jak w przykładzie wyżej).
  •  Zadanie 3 – podpiszcie ilustracje.
  •  zadanie 4, rozwiążcie krzyżówkę.
Jakich narzędzi używamy w ogrodzie?
Jeśli nie jesteście pewni… wróćcie to tekstu w podręczniku.

4.    Wykonajcie zadanie 5 i 6 – zapiszcie te zadania w OK. zeszycie.

Edukacja matematyczna.

Przypomnienie:



1.    Wykonajcie zadania w kartach matematycznych str.52 -53.

Podpowiedź do zadania 1.






Ciekawostka dla Tropicieli Przyrody: 

Ptaki i ich gniazda. KLIKNIJ TUTAJ 


To Już wszystko na dziś.
Do jutra!!!



P.S

Kochani.

Nie mamy możliwości wypożyczenia książek, niedługo będziemy omawiać lekturę „Kapelusz Pani Wrony” , jeden fragment książki pt.:  ”Nic w ogrodzie” macie w podręczniku na str. 70

Na platformie eSzkoła w zakładce e_polonistyczna przesyłam Wam do posłuchania wszystkie przygody opisane w książce.
MIŁEGO SŁUCHANIA.


6 komentarzy:

  1. Było bardzo fajne podobało mi się bardziej niż STARE.
    🔥🔥🔥

    OdpowiedzUsuń
  2. :))) Super :))) Będzie jeszcze takie dyktando:))) Pozdrawiam Cię Wojtku!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzień dobry Podobał mi się film o ptakach a dyktando było fajne:))))Pozdrawiam Pani

    OdpowiedzUsuń
  4. Dominiku, dziękuję za odpowiedź:))) Pozdrawiam :)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo podobało mi się dyktando, ponieważ spędziłem miło czas z bratem,
    Pozdrawiam wszystkich z mojej klasy,
    Pozdrawiam również panią Hanię,
    Tęsknię za wszystkimi

    OdpowiedzUsuń
  6. Witaj Marcel:))) Miło,że tu jesteś. Widziałam Twoje dyktando i znakomity wynik, taki brat - najlepszy biegacz, to prawdziwy Skarb :)))Też bardzo za Wami tęsknię. Pozdrawiam :)))

    OdpowiedzUsuń